FBP
responsive.jpg

Een mobielvriendelijke website: een must!

Is jouw site klaar voor de mobiele revolutie?

Gepubliceerd op

12 december 2016 

Geschreven door

Klaas Geldof

Categorie

Webdesign

Iedereen beseft ondertussen het belang van een responsive website, waarbij de inhoud op alle mogelijke schermgroottes correct wordt weergegeven. Toch is er nog veel werk aan de winkel: veel bedrijven beschikken nog altijd niet over een mobielvriendelijke website.

Het belang van responsive webdesign

Mobielvriendelijke websites winnen meer dan ooit aan belang. Het gaat zelfs zover dat Google in zijn zoekresultaten responsive websites bovenaan plaatst. Het precieze algoritme is bedrijfsgeheim, maar de praktijk is duidelijk: een website die niet mobielvriendelijk is, wordt nog amper getoond in de zoekpagina’s.

 

 

Meer mobiele zoekopdrachten

Sinds april 2016 geeft Google de voorkeur aan mobiele websites. En daar is een goede reden voor. Vandaag wordt meer mobiel gesurft dan op een laptop of pc. Met name zoekopdrachten worden vooral mobiel uitgevoerd. Ja, zelfs als er een vaste computer in de buurt is.

 

 

Mobiel zoeken in cijfers

De keuze van Google om mobiel internet een grotere invloed te geven, is logisch als je de cijfers bekijkt. Zo is de kans dat een mobiele surfer een website snel verlaat volgens Google 5 maal kleiner bij een mobielvriendelijke site.

Ook de laadsnelheid heeft een grote invloed op de gebruiksvriendelijkheid en interactie: de helft van alle mobiele surfers verlaten de website als die niet binnen 3 seconden zichtbaar is. Tenslotte wijst de technologiegigant er ook op dat mensen via vaste pc’s surfen op verschillende tabbladen tegelijk. De pagina die het eerste geladen is, wint de race.

Deel dit artikel

Op zoek naar een
responsive website?

We helpen je graag verder.