FBP
kostprijs.jpg

Hoeveel kost een website?

Er is geen kant en klaar antwoord.

Gepubliceerd op

16 juni 2017 

Geschreven door

Natasha Callewier

Categorie

Webdesign

Jouw bedrijfswebsite is je uithangbord in de overbevolkte onlinewinkelstraat. Zónder kun je evengoed in een donker steegje je producten aan de man brengen. Op pagina vijf van Googles zoekresultaten, bijvoorbeeld. Maar wat kost een goede website eigenlijk?

De prijs van je website: geen eenduidig antwoord

Alles hangt af van het soort website dat je wilt. Want elke functionaliteit komt met haar eigen prijskaartje. En geen twee websites zijn dezelfde. Wil je een professionele website die doet wat hij moet doen? Dan heeft die de volgende eigenschappen:

  • Je prospects vinden je website gemakkelijk.
  • Je websitebezoekers verkennen elk onderdeel vlotjes.
  • Je website is goed leesbaar op élk apparaat: computer, smartphone, tablet, ...
  • Je website versterkt het imago van je bedrijf.
  • Je website blijft up-to-date dankzij een krachtig contentmanagementsysteem.
  • Je website groeit mee met je businessmodel en past bij je bedrijfsdoelstellingen.

Daarom zijn sommige websites goedkoper 

Soms kom je een superaanbieding tegen: een website met alles erop en eraan voor maar 999 euro. Dat klinkt te mooi om waar te zijn – en is het dus ook. Want het resultaat is vaak een heel eenvoudige website van dertien uit een dozijn. Hét succesrecept ... om je klanten af te schrikken. Áls ze je al terugvinden op het internet:

  • Je site laadt met een slakkengangetje.
  • Je klant vindt niet wat hij zoekt.
  • Je site is niet geoptimaliseerd voor de zoekmachines en mobiele apparaten.
  • Je site leidt je klant niet naar verkoop of contact.

Vink je een van deze eigenschappen aan? Dan klikt je klant gefrustreerd weg. En dat merkt Google ook. Sites die hun gebruikers niet helpen, stopt hij dieper in de zoekresultaten weg. En het ergste van al: jij bent 999 euro armer.

 

 

Zo pluk je de vruchten van je website 

Omdat jouw website jouw uithangbord is, loont de investering. Vier snelle tips:

  • Maak je site zoekmachine- en mobielvriendelijk.
  • Zorg ervoor dat je klanten gemakkelijk vinden wat ze zoeken.
  • Wijs je klanten de weg naar je contactpagina of het winkelwagentje.
  • Investeer in een krachtig CMS om je site levendig te houden met nieuwe content.

Toch is een dure website geen garantie voor succes. Een webdesigner die je website doet verkopen, overtuigen en informeren is dat wél. Want dan verdien jij je investering in no time terug. Meer tips en tricks? Neem contact op met je Black Lion-expert.

Deel dit artikel

Hoeveel kost jouw
nieuwe site?

We komen met plezier eens langs om dit te bespreken.