FBP
socialmedia2.jpg

Welke sociale media hoort bij jouw bedrijf?

Snapchat of Instagram gebruiken doe je zo

Gepubliceerd op

26 april 2017 

Geschreven door

Thuy Nguyen

Categorie

Social media

Facebook, Twitter, Instagram en ga zo maar door: het lijstje met social mediakanalen is eindeloos. Overal waar je komt, tokkelen mensen op hun smartphone. Als bedrijf zou je gek zijn als je hier je voordeel niet mee doet. Maar welke social media kies je dan en hoe pak je dat aan? En wat zijn de voordelen van elk medium? We scheppen voor eens en altijd duidelijkheid.

Facebook: eerste hulp bij volwassen doelgroepen

Facebook is een wereldwijd platform. En met wereldwijd bedoelen we écht wereldwijd. Opvallend is de groeiende interesse bij volwassenen. 58 procent van de Westerse volwassenen noemt zich een facebooker. Dat is meer dan eender welk ander social mediakanaal. Bij jongeren daalt de interesse. Zij zoeken naar platformen waar ouders niet meegluren naar foto’s.

Is je doelgroep volwassen? Ga dan all the way met Facebook. Dankzij de flexibele advertentiemogelijkheden adverteer je heel doelgericht. Met enkele euro’s verschijnt je Facebookpagina op heel wat tijdlijnen. Laat die likes en clicks maar komen.

 

 

Welkom bij de klantendienst van Twitter

Hiep, hiep, hoera! Twitter bestaat vandaag elf jaar. Dat het medium stilaan uitsterft, neem je best met een korrel zout. Ook al groeit de Twitter-community tegenwoordig minder snel, het blijft het social mediakanaal voor tijdloze gesprekken over leuke en interessante onderwerpen.

Om heel eerlijk te zijn: twitteraars zijn niet de gemakkelijkste. Ze zijn vaak onvoorspelbaar, bijzonder eigenzinnig en vooral solidair met hun medemens. Hou de reacties van je volgers goed in de gaten. Als klantendienst blijkt Twitter geweldig succesvol. Snel reageren op klachten is altijd een goede zaak, hoe grof ze ook zijn. Is je bedrijf een groentje op Twitter? Gebruik dan zeker de juiste #hashtags. Het levert je meteen veel volgers op.

 

 

Zorg voor leuke interactie met Instagram

Instagram is hot. Voor wie de afgelopen jaren op Mars woonde: het is een krachtig visueel medium. Erg interessant als je bedrijf inzet op mooie beelden. Voor jongere doelgroepen tot 39 jaar is Instagram een leuk uitgangsbord. Plaats een foto van een brainstormsessie of presentatie: het zorgt voor een leuke interactie met je klanten of geïnteresseerden.

Dat Instagram een handig middel is, is een understatement. Laat je klanten foto’s nemen en een geotag gebruiken. Zo verschijnen alle foto’s in een overzicht, wat een goed beeld geeft van het reilen en zeilen binnen je bedrijf. Er is één voorwaarde: deel alleen foto’s van de hoogste kwaliteit. Aan wazige beelden hebben je klanten niets.

 

 

Snapchat maakt shoppen nóg persoonlijker

De prijs voor de rijzende ster in social media gaat naar Snapchat. In 2016 brak het medium helemaal door. De recente beursgang was een overdonderd succes. Waarom? Simpel: tijdelijke content spreekt aan. Met Snapchat vraag je slechts enkele seconden iemands aandacht. Speel daar op in. Geef als bedrijf je merkervaring een persoonlijke toets.

Let wel op: Snapchat leent zich niet voor elke sector. Het is vooral interessant voor jonge dynamische bedrijven. Hou je van de nodige rock-'n-roll op de wandelgangen? Dan is dit social mediakanaal jou op het lijf geschreven.

Deel dit artikel

Wie wil jij bereiken op social media?

Een goede site is alvast de basis. We vertellen je er graag meer over.