FBP
checklist.jpg

Webshop checklist

In 7 stappen naar de perfecte webshop

Gepubliceerd op

19 mei 2017 

Geschreven door

Jeroen Algoet

Categorie

E-commerce

De kogel is door de kerk: je bedrijf heeft een webshop nodig. Hópen op succes? Wij raden je vooral aan om er als een gek aan te werken. Want je online klant is kritischer dan ooit. En je concurrenten loeren altijd om de hoek. Pak het goed aan en stuw je succes naar ongeziene hoogten.

Als trouwe supporter van je business zet Black Lion je op het juiste spoor met deze webshop checklist. Lees hoe je prospects naar je onlinewinkel lokt, hoe je hen er houdt én hen overhaalt om te kopen.

 

 

Kruip in het hoofd van je klant

Begin niet in het wilde weg aan je webshop te sleutelen. Leer je klant eerst kennen: wat verwacht hij te vinden in je shop? Wat niét? Wat is onmisbaar? Beperk de mogelijkheden in je webshop tot wat je klant écht zoekt.

 

 

Verbluf met je visuele identiteit

Een webshop zonder knappe lay-out? Dat is als een winkel zonder etalage. Verleid klanten met een aantrekkelijke huisstijl en durf uit de band te springen.

  • Tip: gebruik een eyecatcher om de aandacht van je bezoeker te trekken.
  • Supertip: vraag Black Lion om hulp ;-)

Geef alles prijs

Vermeld bij elk product de afmetingen, materialen, specifieke details en de prijs. Verwerk de belangrijkste kenmerken ook in de titel. Want weet een bezoeker niet wat hij mag verwachten? Dan druipt hij af naar de concurrentie. Snif.

 

 

Capture the right angle

Fotografeer je product van zijn beste kant. Gebruik bij voorkeur een witte achtergrond en zorg voor de juiste lichtinval. Doe de waarheid wel geen geweld aan. Schep realistische verwachtingen: als je je klant een racepaard belooft en hij krijgt een ezel, lok je negatieve reacties uit. En die zijn dan weer nefast voor je imago.

 

 

Check je formaliteiten

Een verwittigd man … doet maar beter snel research naar lokale wetten en tarifering van invoerrechten. Druk je kosten zoveel mogelijk van bij het begin.

 

 

Wed op veel paarden

Dus je hebt een knappe webshop? Leuk. Alleen wéét niemand het. Denk dus ook na over de promotie van je onlinestek. Plant wegwijzers op sociale media, gebruik Google Adwords, stuur je beste SEO-trefwoorden voorop, publiceer advertenties, …

 

 

Blijf investeren

Een webshop openen is zoals je vestigen in een straat met ál je concurrenten. Verwaarloos je je winkel? Dan springen je prospects bij je concurrenten binnen. Na de lancering moet je de webshop wekelijks opvolgen. Weegt het beheer te zwaar door? Besteed het dan uit. Die investering win je snel terug.

 

#webshoplatenmaken

Deel dit artikel

Denk je aan

een webshop?

We helpen je graag met advies en ondersteuning bij het opstarten van je shop.