FBP

De Apple-specialist bij uitstek

Webshop voor Lab9

Platform

Shuttle

Periode

Januari 2016 (website) - Februari 2017 (webshop)

Onze rol

Begeleiding, meedenken en functionaliteit uitbreiden in samenspraak met Lab9

Lab9 is op korte tijd uitgegroeid tot de Apple-referentie in hun streek. Samen met de groei van de Lab9-winkels nam ook het aantal bezoekers op hun site een hoge vlucht. Bovendien werd de nood om de functionaliteit van de site uit te breiden steeds hoger. In Black Lion vond deze Apple Premium Reseller een sterke partner, met een uiterst gebruiksvriendelijk en flexibel web-platform, dat bovendien kan meegroeien met hun business.

Lab9_desktop_1.png

De klant aan het woord

Een titel heeft hij niet – “Zaakvoerder, CEO, manusje-van-alles, noem het zoals je wil” – maar één zaak moet je Geert Coolman van Lab9 meegeven: hij weet goed wat hij wil. “Een site moet toegankelijk zijn, technisch sterk én snel. Een website moet flitsen.”

 

De sterkte van onze nieuwe site is dat alles geïntegreerd kan worden. Ook de systemen waarmee we intern werken

 

Lab9, dat zijn eigenlijk twee bedrijven in één. Voor het grote publiek is Lab9 Apple-specialist met vijf winkels in West- en Oost-Vlaanderen. Voor bedrijven is Lab9 de grafische IT-specialist bij uitstek. En toch is er één website voor de verschillende divisies, inclusief een academy en toekomstige webshop: “De sterkte van de nieuwe site is dat alles geïntegreerd kan worden. Ook de systemen waarmee we intern werken.”

 

Het voordeel van Shuttle in vergelijking met een open source-systeem? Onze persoonlijke suggesties worden geïntegreerd

 

Lab9 en Black Lion zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Als sinds de start in 2006 maakt Lab9 gebruik van de CMS-systemen van Black Lion. Meer zelfs, ze bieden ze ook aan hun klanten aan. Het was een logische stap voor Lab9 om Shuttle – het nieuwste website-systeem van Black Lion – al tijdens de betaversie te gebruiken en te testen. “Er zaten nog kinderziekten in, maar dat is logisch. Het voordeel van Shuttle in vergelijking met een open source-systeem is dat je zelf verbeteringen suggereert en dat bugs in één keer opgelost worden.”

 

Onze nieuwe B2B-site lokt dubbel zoveel bezoekers

 

Sinds de lancering van de nieuwe site zijn de bezoekerscijfers enkel gestegen. “Voor het B2B-luik is er zelfs een verdubbeling. Van 8.000 bezoekers tot 16.000 bezoekers per kwartaal”, haalt Geert de cijfers boven. Ook de retail-site kent een opvallende stijging in bezoekersaantallen. “In de eerste helft van dit jaar kregen we 230.000 sitebezoeken. Vorig jaar – met de oude site – was dat 155.000. En we kunnen nog beter. Daar ben ik zeker van.”