FBP
conversie5.jpg

Meer conversie en omzet in 3 stappen

Je online bezoekers overtuigen om actie te ondernemen? Verhoog je conversie én je omzet.

Gepubliceerd op

25 april 2018 

Geschreven door

Natasha Callewier

Categorie

Webdesign

Je website is meer dan een visitekaartje. Het is dé plek om je (potentiële) klant en surfer te overtuigen om actie te ondernemen. Met andere woorden om conversie te creëren. Inschrijven voor de nieuwsbrief, een video afspelen, iets kopen: conversie heeft heel wat gezichten. Hoe je je conversie optimaliseert? Simpel. Met deze tips.

Meten is weten

Eerst en vooral: zorg dat je je conversiecijfers kent. Iets optimaliseren kan pas als je de huidige situatie goed kent. Conversie meet je met een statistiekprogramma, zoals Google Analytics. Conversie is uitgedrukt in een percentage: de verhouding van het aantal bezoekers die je oproep tot actie (inschrijven in een nieuwsbrief, een offerte vragen…) volgt ten opzichte van het totaal aantal surfers op je webpagina. Doe gerust de test en vergelijk de conversieratio van je website na het toepassen van deze tips. Wedden dat je versteld staat van het resultaat?

 

 

Doe het op 1-2-3

3 eenvoudige stappen zorgen meteen voor resultaat en een hogere conversiegraad. Het zijn stuk voor stuk manieren om de bezoeker te plezieren en de drempel tot actie verlagen.

  • Neem mogelijke twijfel weg
  • Maak het je bezoeker zo makkelijk mogelijk
  • Overtuig je bezoeker om voor jou te kiezen

1. Weg met twijfels

Een potentiële koper, abonnee of volger is van nature argwanend. Het is aan jou om die twijfels weg te nemen. Dat kan met reviews en testimonials van tevreden klanten. Ze boezemen vertrouwen in, net als keurmerken. Plaats ze dus op een zichtbare plaats op je pagina.

Niet enkel je merk, product of dienst, ook je website zelf verdient vertrouwen. Een beveiligde site herken je aan het SSL-certificaat. Dat is de https aan het begin van je url-adres. Het verzekert je bezoeker dat zijn gegevens veilig gebruikt worden. Een extra troef.

 

  • Toon keurmerken
  • Gebruik reviews en testimonials
  • Investeer in een veilige site (SSL-certificaat)

2. Overtuigende call to action

Je bezoeker heeft geen zin of tijd om lang te zoeken – hoe ben je zelf? Maak daarom je website duidelijk, overzichtelijk en tekstgericht. Wijs met duidelijke en relevante actieknoppen de weg naar het beoogde doel. Als je wil dat je bezoeker iets doet: vraag het hem of haar dan ook. Een goede call to action is aangepast aan je doelgroep.

Bovendien gebeurt surfen meer en meer via de smartphone. Het belang van een perfecte mobiele ervaring door een responsieve website te maken, blijft groeien. Tip: een trage laadtijd is irritant en doet bezoekers afhaken. Kies voor de fast lane.

 

3. Prijs jezelf aan

Tenzij je de enige bent die een product of dienst aanbiedt – waarschijnlijk niet –, moet je de concurrentie verslaan. Overtuig de bezoeker dat je de beste keuze bent. Benadruk je USP’s (unique selling proposition). Geef een korting, gratis drankje of een klein cadeautje: als je iets voor je bezoeker doet, doet die sneller iets terug. In dit geval je call to action volgen.

 

 

Mix met SEO

Ga je voor een exponentiële groei in je resultaten? Pak samen met je conversie ook je SEO aan. De zoekmachineoptimalisatie zorgt voor meer trafiek op je webpagina. Je bent makkelijker vindbaar via zoekmachines met meer bezoekers als rechtstreeks gevolg.

En hoe meer bezoekers, hoe groter je bereik en potentiële conversie. Meer omzet, meer vreugde, quoi. Succes!

Wil je weten hoe je met Shuttle en Black Lion jouw conversie verhoogt?

We vertellen je er graag meer over.